VI SÖKER DIG!

Som vill hänga med det här gänget

Familjepastor / Ungdomspastor

Vi vill engagera fler unga familjer i vår gemenskap.
En del av ditt fokusområde blir att utarbeta strategier och sjösätta aktiviteter för att uppnå detta. Du har lätt att relatera till barn, ungdomar och knyta kontakter med deras föräldrar. Att dela din tro känns naturligt. Tillsammans med ungdomsrådet är du ansvarig för vår barn- och ungdomsverksamhet. Förutom egen medverkan behöver du peppa och coacha våra unga volontärledare. Rollen kräver stark egen initiativförmåga, men du är också en viktig kugge i personalteamet där vi tillsammans tjänar vår församling och vårt närområde.

Du har relevant erfarenhet och utbildning (pastor/diakon/bibelskola) men din attityd och inställning är det viktigaste.

Hör av dig för mer information om ett viktigt arbete, om lägenheten som finns att hyra, om arbetsgruppen du ingår i och mycket mera. Tjänsten är på 80 - 100%.

Niklas Fagerstrand, ordförande Enebykyrkans församling

Lars Åberg, Pastor och församlingsföreståndare