JOBBA HOS OSS

Just nu har vi två lediga tjänster. Se nedan

VI SÖKER DIG!

Som vill hänga med det här gänget

Familjepastor / Ungdomspastor

Vi vill engagera fler unga familjer i vår gemenskap.
En del av ditt fokusområde blir att utarbeta strategier och sjösätta aktiviteter för att uppnå detta. Du har lätt att relatera till barn, ungdomar och knyta kontakter med deras föräldrar. Att dela din tro känns naturligt. Tillsammans med ungdomsrådet är du ansvarig för vår barn- och ungdomsverksamhet. Vår största barn/ungdomsverksamhet just nu är vår Scoutkår,  med ca 30 scouter. Förutom egen medverkan behöver du peppa och coacha våra unga volontärledare. Rollen kräver stark egen initiativförmåga, men du är också en viktig kugge i personalteamet där vi tillsammans tjänar vår församling och vårt närområde.

Du har relevant erfarenhet och utbildning (pastor/diakon/bibelskola) men din attityd och inställning är det viktigaste. Scouterfarenhet är meriterande.

Hör av dig för mer information om ett viktigt arbete, om lägenheten som finns att hyra, om arbetsgruppen du ingår i och mycket mera. Tjänsten är på 80 - 100%.

Niklas Fagerstrand, ordförande Enebykyrkans församling
       Tel: 0708-21 31 51

Lars Åberg, Pastor och församlingsföreståndare
   Tel. 070-497 71 65

Verksamhetssamordnare Café Träffpunkten

Café Träffpunkten drivs av Enebykyrkan församling och finns i kyrkans lokaler, med direkt anslutning till Enebytorg i Enebyberg, Danderyd. Läs här.

I caféet ingår en receptionsfunktion för Träffpunkt Enebyberg som är ett samarbete mellan Danderyds kommun och Enebykyrkans församling. Lär här.

Då det finns både kyrklig och kommunal verksamhet i huset inklusive bibliotek så rör det sig folk i lokalerna hela dagarna.

Caféets personal, utöver samordnaren, utgörs av en anställd samt två personer i utflyttad daglig verksamhet. På kvällar och helger bemannas caféet av volontärer från kyrkan samt timanställda.

Den huvudsakliga arbetsuppgiften innefattar att arbeta med sedvanlig caféverksamhet med allt vad det innebär; baka, servera luncher, menyplanering, m.m.

Utöver detta ingår även:

• Hantera bokningar av lokaler och förtäring.
  • Hantera inkommande mail ()
  • Kassaavstämning
  • Leverantörskontakter och attestera fakturor
  • Delta i samarbete i Träffpunkt Enebyberg
  • Begränsad marknadsföring tex facebook och Instagram

Vi söker dig som:

• Är social och öppen, positiv och driven, kreativ och organiserad. Du har lätt att skapa nya kontakteter, ser varje människa bland små och stora som rör sig i caféet.
  • Vi  ser att du kan arbeta självständigt och uthålligt samt god förmåga att samarbeta.
  • Du är trygg i din tro och har en öppen inställning till människors olikheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.

Omfattning: Tjänsten är idag på 75%, men högre tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Det är en tillsvidareanställning med provanställning de första 6 månaderna.

Tjänsten tillträdes tidigast 1 september.

Kontakt: Skicka CV och personligt brev till Kerstin Torkelsson, , 073-623 19 47